Singlad

Nu har jag suttit i tre dagar med ett sidoprojekt som har blivit mitt huvudprojekt. 
Det jag har gjort kallas singla. Och det är att man syr som bollar. Det är en gammal teknik som gjordes i de svenska hemmen sen 1700 - talet om jag inte minns fel. 
Jag fick lära mig det när jag var med min bästa kompis i barndomen, i Skåne och hälsade på hennes mormor. Det var hon, min kompis mormor som lärde mig tekniken. Jag var då ungefär 8-9 år. Sen häll jag på med det väldigt mycket ett år och sen la jag det på hyllan. Och nu i år fick jag för mig att börja och testa och göra en boll. Jag blev nästan förvånad att jag fortfarande kunde den gamla tekniken efter 10 år på hyllan.
Det här blev mitt resultat

En singlad boll i rosa och brunt.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Fin! :D

2010-06-18 @ 11:13:03
URL: http://vikachus.blogspot.com
Postat av: Ulla Nilsson

Skulle väldigt gärna vilja ha en beskrivning på hur man "singlar" en boll.
Har du någon eller kan tu tipsa mig var jag hittar en?
Tacksam för svar.

2014-01-08 @ 23:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0