En veckas sjukdom

Nu har jag legat hemma i sjukdom en vecka ungefär och när man ändå bara ligger där kan man ju lika väl börja passa på att sticka som en tok. Men det blev inte så mycket av den varan heller. Min farmor och farfar kom föra osdagen och det betydde att jag fick lämna över mitt svala,sköna källarrum till de. Själv blev jag deporterad till ett litet hörn bakom skrivbordet där jag sitter och syr för det mesta. Med min symaskin som närmaste sänggranne och en sjukdom som for fram och tillbaka i en blev det inte så mycket av det jag hoppades jag skulle hinna göra.
Men nu är jag tillbaka i skolan och jag har läxor som förökar sig vart jag än tittar. Kanske blir det lite stickning till helgen får jag hoppas på. Det är långt mellan Växjö och jönköping och sen Jönköping - Motala. Men man kan ju inte riktigt planera allt sånt det blir lite som det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0