Jobb + Stickning = Går det?

Hur ska man hinna med allt? Jobb, stickning, sömnad, broderering, virke och dessutom körkortet. Men som tur fick jag ju sommarens bästa jobb. Jag ska starta eget och vad är inte bättre än att starta ett syföretag som sysslar med det jag tycker är kul. Men det känna som att gå i skolan 3 veckor efter skol avslutningen. Kanske lite mer soft men ändå. En sak som skiljer är om jag får sticka eller om jag ens får visa det. Med mitt sommarjobb nu får jag till och med ha mina saker liggande på bänken utan att läraren eller föreläsaren får mega damp på mig. Jag trivs riktigt bra i gruppen jag har hamnat med. Men men visst finns det rötägg över allt även här. Men man måste vara en person med RMI (rätt mental inställning) annars kan man aldrig ta sig igenom det. Så nu producerar jag hårdare och mer än vad jag någonsin tidigare har gjort i en bänk.
Men ekonomi lära är rätt tråkigt egentligen, jag och siffror är inte precis bästa vänner och det märks rätt tydligt.
Men sommaren fortskrider och snart kommer Pride och det ser jag fram emot. Det ska bli roligt att få träffa Magnus för första gången någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0